Wednesday, August 6, 2008

asssalamualaiiikum sahabat..

em..nampaknya kena buat baliklah,sebab maklumat tak lengkap..ok,saya akan imbas kembali apa yang saya belajar pada minggu pertama..first: kami sume kena ada email masing-masing. then, kami kena pilih salah seorang kawan untuk berbalas email. saya telah memilih nurul badri sebagai partner saya. saya telah send email kat nurul yang bertajuk 'salam ukhwah' .ok, kalau nak send email, first,klik kat new,pastu taiplah email kwn saya kat 'To', manakala kat 'cc' plak taiplah email saya. kat subject tu, saya tulis 'salam ukhwah', patu kena tulis nama penuh, no matik dan fakulti apa.n then klik 'send'. So, nurul akan terima email saya dan akan reply dengan menulis nama penuh dia, no matrik dan fakulti n klik 'send'. so, saya akan terima email dia, pastu saya kena forward email yang kami berbalas tadi kat Puan SAKINAH. ok, kalau nak forward email, email yang kawan saya reply tadi tu, saya klik kat forward n send kat Puan Sakinah. Selepas tu, saya kena buat attachment kat Puan Sakinah. So, kalau nak buat attach, first, klik kat 'new'. Bahagian 'To', saya taip email Puan Sakinah n 'cc' plak email saya..then, klik attach,pastu ada keluar gambar. so, saya telah memilih satu gambar n klik open. saya juga mesti tulis nama penuh, no matrik dan fakulti.then, klik 'send'..So, Puan Sakinah akan terima attachment saya...tu lah sedikit sebanyak yang saya pelajari pada minggu pertama..banyak perkara yang nak kena ingat..apapun, saya akan berusaha lagi..

No comments: